BBC EDUCATION

Αιτήσεις συμμετοχής:
Τσιμισκή 33
(Στάση Αριστοτέλους)
2ος όροφ.
Θεσσαλονίκη 54624
2310-239294
2310-239293
bbc@otenet.gr

Εκπαίδευση & Πιστοποποίηση

Πιστοποιημένος Εκπαιδευτής στην Ανίχνευση Μαθησιακών Δυσκολιών & Ευρωπαϊκό Σύστημα Μεταφοράς Πιστωτικών Μονάδων στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (ECVET)! 
 

ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ανίχνευση Μαθησιακών Δυσκολιών»

απευθύνεται κυρίως σε Εκπαιδευτικούς και σε οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο για κατάρτιση στο συγκεκριμένο γνωστικό πεδίο.

Σε εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης

Στελέχη της εκπαίδευσης και ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό 

Σε εκπαιδευτικούς που έχουν πρόσφατα αποκτήσει το πτυχίο τους ή που δεν έχουν κάποια εξειδίκευση στις Μαθησιακές δυσκολίες

Σε  Φοιτητές ή Απόφοιτους ΑΕΙ που ενδιαφέρονται να σταδιοδρομήσουν σε θέσεις γενικής και ειδικής εκπαίδευσης, όλων των βαθμίδων, που έχουν πρόσφατα αποκτήσει το πτυχίο τους, 

Σε εκπαιδευτικούς που δεν έχουν κάποια εξειδίκευση στις Μαθησιακές δυσκολίες, καθώς και σε  Φοιτητές ή Απόφοιτους ΑΕΙ, οι οποίοι ενδιαφέρονται να σταδιοδρομήσουν σε θέσεις γενικής και ειδικής εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων.

Σε όσους ενδιαφέρονται να εργαστούν σε Δομές Δια Βίου Μάθησης και να αποκτήσουν επιπλέον μοριοδότηση (Δημ.ΙΕΚ, Δ.ΣΕΚ, ΕΠΑΣ, ΚΔΒΜ, ΣΔΕ)

 

ECVET – ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟΥ

Στο πρόγραμμα  εφαρμόζετε το Ευρωπαϊκό Σύστημα Μεταφοράς Πιστωτικών Μονάδων στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση (ECVET). 

Σε όλα μας τα προγράμματα απονέμονται βαθμοί ECVET, ενώ οι απόφοιτοι, μαζί με το πιστοποιητικό λαμβάνουν και το Συμπλήρωμα Πιστοποιητικού Europass. 

Το ECVET (European Credit System for Vocational Education and Training) είναι το Ευρωπαϊκό Σύστημα Μεταφοράς Πιστωτικών Μονάδων στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση. Εισήχθηκε το 2009 με την Ευρωπαϊκή οδηγία 2009/C 155/2. Το ECVET αποτελεί ένα τεχνικό πλαίσιο για τη μεταφορά, την αναγνώριση και τη συσσώρευση των μαθησιακών αποτελεσμάτων ενός προσώπου με σκοπό την απόκτηση επαγγελματικού προσόντος.Η εφαρμογή του ECVET στα προγράμματα επαγγελματικής κατάρτισης και εξεδίκευσης περιλαμβάνει:

Την περιγραφή των τίτλων σπουδών σε ενότητες μαθησιακών αποτελεσμάτων με την απόδοση βαθμών ECVET

Δομικό συστατικό του ECVET είναι η περιγραφή των προγραμμάτων σε ενότητες μαθησιακών αποτελεσμάτων, όπου κάθε ενότητα περιλαμβάνει συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες που θα πρέπει να κατακτήσει ο εκπαιδευόμενος. 

Η κατάκτηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων κάθε ενότητας αξιολογείται μέσω κατάλληλων ασκήσεων αξιολόγησης

Τη διαδικασία μεταφοράς και συσσώρευσης πιστωτικών μονάδων

Σε κάθε ενότητα μαθησιακών αποτελεσμάτων αποδίδονται βαθμοί ECVET, με βάση τον εκτιμώμενο χρόνο ενασχόλησης του σπουδαστή με τα εκπαιδευτικά αντικείμενα. 

Για τα προγράμματα εξειδίκευσης, 1 βαθμός ECVET αντιστοιχεί σε 12 ώρες. 

Η χρήση των πιστωτικών βαθμών ECVET επιτρέπει την αναγνώριση, μεταφορά και συσσώρευση πιστωτικών μονάδων μεταξύ προγραμμάτων από διαφορετικά εκπαιδευτικά κέντρα.

Τα ECVET του προγράμματος είναι 10. 
Περιγραφή προγράμματος

Ενσωματώνει στρατηγικές στη διδασκαλία ή την παρέμβαση, με σκοπό την ενίσχυση των μαθησιακών δεξιοτήτων του παιδιού.

 

Μεθοδολογία εκπαίδευσης

Η παρακολούθηση του προγράμματος υλοποιείται με τη μέθοδο της ασύγχρονης τηλεκατάρτισης. 

Εκτιμώμενoς χρόνος προγράμματος 

400 ώρες

Έναρξη Σεμιναρίου Εξ΄Αποστάσεως 

10/8/2022, 19/8/2022 

Αιτήσεις Συμμετοχής έως 17/8/2022

 

Με την ολοκλήρωση του επιμορφωτικού προγράμματος και την επιτυχή συμμετοχή στις εξετάσεις πιστοποίησης  χορηγούνται:

1. Πιστοποιητικό Παρακολούθησης προγράμματος εξειδίκευσης 400 ωρών με τίτλο:

   «Πιστοποιημένος Εκπαιδευτής στην "Ανίχνευση Μαθησιακών Δυσκολιών"   

2. Πιστοποιητικό " Educator Certified in Learning Difficulties Screening"

3. Έντυπο Europass με ανάλυση των θεματικών ενοτήτων και του τρόπου

    υλοποίησης  του προγράμματος αποδίδοντας και τις Ευρωπαϊκές Πιστωτικές

    Μονάδες ECVET

    Τα ECVET του προγράμματος είναι 10. 

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει:

Ενότητα 1η: Εννοιολογικές διασαφηνίσεις

1.1 Η έννοια του όρου ‘’μάθηση’’

1.2 Τύποι και είδη μάθησης

1.3 Η έννοια του όρου ‘’Μαθησιακές Δυσκολίες’’

1.4 Αναγνωστικές δυσκολίες- Δυσλεξία

Ενότητα 2η: Χαρακτηριστικά των μαθητών με Μαθησιακές δυσκολίες

2.1 Γενικά χαρακτηριστικά

2.2 Μαθησιακός τομέας

2.2.1 Αναγνωστικές δυσκολίες- Χαρακτηριστικά

2.2.2 Δυσκολίες στη γραφή- Χαρακτηριστικά

2.2.3 Δυσκολίες στα μαθηματικά- Χαρακτηριστικά

2.3 Ψυχοκοινωνικός τομέας

2.4 Οι δυνατότητες των παιδιών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες

Ενότητα 3η: Μαθησιακές δυσκολίες και Γνωστικά ελλείμματα

3.1 Οπτική επεξεργασία

3.2 Μνήμη

3.3 Φωνολογική επεξεργασία

3.4 Αυτοματισμός

3.5 Ακουστική επεξεργασία

3.6 Μεταγνωστικές δεξιότητες

3.7 Ρυθμός

Ενότητα 4η: Αιτιολογία των Μαθησιακών Δυσκολιών

4.1 Νευροβιολογικοί παράγοντες

4.2 Γνωστικοί παράγοντες

α. Υπόθεση της φωνολογικής επεξεργασίας

β. Υπόθεση της μνήμης εργασίας

γ. Υπόθεση των Μεταγνωστικών διεργασιών

4.3 Συναισθηματικοί παράγοντες

Ενότητα 5η: Δυσκολίες στα Μαθηματικά

5.1 Εισαγωγή

5.2 Οι ικανότητες στα Μαθηματικά

5.3 Δυσαριθμησία

5.4 Τύποι δυσαριθμησίας

5.5 Χαρακτηριστικά των μαθητών με δυσκολίες στα Μαθηματικά

5.5.1 Ελλείμματα στην Οπτική αντίληψη

5.5.2 Ελλείμματα στην Ακουστική αντίληψη

5.5.3 Ελλείμματα στη λεπτή κινητικότητα

5.5.4 Ελλείμματα στη μνήμη

5.5.5 Ελλείμματα στο λόγο

5.5.6 Ελλείμματα στον Αφαιρετικό συλλογισμό

5.6 Ανομοιογένεια

Ενότητα 6η: Βασικές αρχές κατά την Ανίχνευση και Αξιολόγηση των Μαθησιακών δυσκολιών

6.1 Η έννοια και η σημασία της αξιολόγησης

6.2 Έγκαιρη ανίχνευση των μαθησιακών δυσκολιών

6.3 Βασικές αρχές ανίχνευσης των μαθησιακών δυσκολιών στην Προσχολική ηλικία

6.4 Αξιολόγηση των μαθησιακών δυσκολιών

6.5 Μοντέλα Αξιολόγησης για τη διάγνωση των μαθησιακών δυσκολιών

6.6 Μέσα για τη συλλογή επακριβών και αξιόπιστων πληροφοριών

6.7 Κλινική συνέντευξη

6.8 Αξιολόγηση της Νοημοσύνης

6.9 Εκτίμηση των μαθησιακών ικανοτήτων

6.10 Αξιολόγηση των γνωστικών διεργασιών

6.11 Αξιολόγηση της Ψυχοκοινωνικής προσαρμογής

Ενότητα 7η: Αξιολόγηση των Μαθησιακών Δυσκολιών

7.1 Διαγνωστική έρευνα

7.2 Διαγνωστική εκτίμηση και εκπαιδευτικός

7.3 Διδακτική αξιολόγηση

7.3.1 Στάδια Διδακτικής αξιολόγησης

7.3.2 Μέσα συλλογής πληροφοριών

Α. Παρατήρηση

Β. Συνέντευξη

Γ. Δοκιμασίες

7.4 Αξιολόγηση του μαθητή

7.5 Αξιολόγηση της Αναγνωστικής ετοιμότητας ή των δεξιοτήτων αναδυόμενου γραμματισμού

7.6 Αξιολόγηση της Φωνολογικής επίγνωσης

7.7 Αξιολόγηση της ανάγνωσης

7.8 Αξιολόγηση της γραφής

7.9 Αξιολόγηση της ορθογραφίας

Ενότητα 8η: Μαθησιακές δυσκολίες και Σύγχρονες Γνωστικές Προσεγγίσεις

8.1 Μαθησιακές δυσκολίες, μεταγνώση και κίνητρα

8.1 Μαθησιακές δυσκολίες και μεταγνωστικά προβλήματα

8.2 Ερμηνείες των μεταγνωστικών προβλημάτων

8.3 Μέθοδοι διδασκαλίας γνωστικών στρατηγικών

Ενότητα 9η: Θέματα παρέμβασης και υποστήριξης παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες

9.1 Παροχή ψυχολογικών υπηρεσιών στο σχολείο, σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες

9.2 Γενικές αρχές για την οργάνωση προγραμμάτων παρέμβασης

9.3 Παρέμβαση στο Μαθησιακό τομέα

9.3.1 Δραστηριότητες Φωνολογικής επίγνωσης

Α. Προαναγνωστικές- προγλωσσικές δραστηριότητες

Β. Μεταγλωσσικές δραστηριότητες

-Κατάτμηση

-Σύνθεση

-Απαλοιφή

-Αντιμετάθεση (αντιστροφή)

Γ. Επιγλωσσικές δραστηριότητες

-Ομοιοκαταληξία

- Αναγνώριση διαφορετικών λέξεων

- Αναγνώριση ομοιότητας

9.4 Παρέμβαση στον Ψυχοκοινωνικό τομέα

Ενότητα 10η: Συνεργασία Σχολείου-Οικογένειας σε περιπτώσεις παιδιών με Μαθησιακές Δυσκολίες

10.1 Συνεργασία, Γονική συμμετοχή, Γονική εμπλοκή

10.2 Μαθησιακές δυσκολίες και συνεργασία σχολείου-οικογένειας

10.3 Έρευνα 1

10.4 Έρευνα 2

10.5 Συνεργασία και εκπαιδευτικός

10.6 Μελέτη περιστατικού

10.7 Επίλογος